Prečo sme sa rozhodli zmeniť technológiu? - ZemNet
50 je niekedy len 15
25. januára 2018
Prečo internet s GPS technológiou
6. mája 2019

Prečo sme sa rozhodli zmeniť technológiu?

V tomto blogu Vám skúsime jednoducho popísať, prečo sme sa rozhodli prebudovať našu sieť a prečo sme zvolili všetko od iného výrobcu.

Prečo zmena?

V prvom rade treba spomenúť rok 2016 a rok 2017. Ako rastúca firma na trhu internetu, kde pribúdajú zákazníci neustále, sme po určitom čase zbadali, že čím viac zákazníkov máme, tým je viac aj servisov a nahlásených porúch. No nezvyšoval sa len počet, ale aj priemer poruchy na jedného zákazníka. Veď naši ešte stále verní zákazníci to potvrdia. Množili sa chyby, na ktoré sme nemali jednoznačné riešenia, aký je dôvod poruchy alebo nefunkčnosti, prípadne spomalenia internetu. Boli miesta, na ktorých sme už naučili našich zákazníkov, aby nás okamžite kontaktovali formou SMS aj v nočných hodinách, ak sa vyskytne problém, aby sme našli tú chybu, ktorá ho spôsobuje. Bol prijatý aj nový kolega, aby sme tie poruchy stíhali odstraňovať a aby zostal čas aj na údržbu a podobne.

V prvom rade sme prekontrolovali všetky naše zariadenia na vysielačoch, nenašli sme však žiadnu chybu – podľa ukazovateľov kvality boli v poriadku… problém nie a nie nájsť. Otvárali sme aj smerom k výrobcovi nové vlákna vo fórach, stále sme popisovali, čo sa u nás deje (pravdepodobne aj u iných poskytovateľov na podobnej technológii). Tie ale boli vždy zatvárané s odvolávaním sa obnovenie softvéru zariadenia, no bez výsledku. Potom sme sa obrátili na dodávateľov, ako by sme toto mohli riešiť, či existuje niečo alebo niekto, kto nám povie, kde je problém. Dodávatelia však nemali o takejto veci ani šajnu.

Nakoniec sme začali s hľadaním alternatívy, ktorá by fungovala. Fungovala v zarušenom prostredí, pretože chyba bola pravdepodobne tam. Našli sme ich a vyskúšali viacero. Všetky ich tu samozrejme nebudem rozpisovať, zostaneme už len pri tej poslednej voľbe, Cambium Networks.

A ako dopadol prvý test?

Objednali sme prvé zariadenie novej technológie. Nová sektorová anténa, nové AP-čko. Na prvý pohľad kvalitnejšie spracovanie, robustné chladenie a podobne. Zdalo sa to ako také lepšie autíčko 🙂 Rýchlo do veže, Nesvady. Montáž, kontakt na prvých zákazníkov, že ideme skúšať niečo nové. Na prvý pokus pripojených 12 zákazníkov. Čakanie…. Prešlo 7 dní…. Ticho…. Ešte stále žiadna odozva. Musíme im zavolať, Haló! tak ako to ide? A zákazník odvetil: Parádne!

ZÁKAZNÍCKA ZÓNA WEBMAIL PRÍSTUP
F